کاشت مو راهنمای جامع و هرچه باید بدانید کلینیک صدف

برای برداشتن و یا کاشتن گرافت‌ها از یک تیغه یاقوتی بسیار ریز استفاده می‌شود که این ابزار هیچ آسیبی به پوست سر وارد نمی‌کند و از گرافت‌ها نیز محافظت می‌کند.

در حالت کلی دو روش مطرح و شناخته‌شده برای پیوند تار‌های مو وجود دارد که پیش‌تر معرفی کردیم. تفاوت اصلی روش های کاشت مو در نحوه برداشت فولیکول های مو از ناحیه بانک مو می باشد. هرچه ابزارها و تکنیک برداشت گرافت های مو مدرن تر و بروزتر باشد، روش کاشت مو هزینه بیشتر، عوارض کمتر و به احتمال زیاد روشی مناسب تر برای شما خواهد بود.

به طور کلی در سه روز اول پس از کاشت موهای سر نباید حمام کنید و ناحیه‌ی کاشت را لمس کنید. همچنین به طور مرتب باید از مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید و برای جلوگیری از آسیب به موها به پشت بخوابید.

در حال حاضر بهترین روش کاشت مو SUT و کاشت مو FUE است و جدیدترین روش کاشت مو در دنیا محسوب می شوند که به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط کلینیک موی سینا (رنسانس) وارد ایران گردید. این روش یکی از قدیمی ترین روش های اولیه کاشت موی سر بود که در آن فرد با استفاده از مقدار زیادی دارو بیهوش می کردند.

این نوع کاشت مو بین ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد و عموما سریع‌تر از جراحی FUE است.

میدانیم که کسانی که عمل کاشت موی سر را بنابر دلایل ارثی و ریزش مو انجام میدهند ، در بسیاری مواقع تمایل به انجام اعمال زیبایی مرتبط مانند کاشت ابرو نیز خواهند داشت .

پروسه کاشت موی سر به طور متوسط بین 4 الی 8 ساعت، با توجه به وسعت ناحیه ای از سر که قرار است کاشت روی آن صورت بگیرد، متغیر می باشد.

عوامل موثر بر سلامت و زیبایی مو

در این روش جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر حرکت می‌دهد یا از روش پیوند مو استفاده می‌کند. روش FUT قدیمی ترین تکنیک کاشت مو طبیعی است که به روش جراحی فلپی از محل بانک مو برداشته شده به واحد های فولیکولار مو تقسیم شده و در مرحله کاشت در شیارهای کوچک ایجاد شده در محل طاسی کاشته می شوند. مدت زمان محکم شدن گرافت مو به شدت به روش کاشت مو و وضعیت شخصی بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که معمولاً موهای کاشته شده در عرض چند روز به پوست سر چسبیده و بافت سلولی پوست را تثبیت می‌کنند.

همانطور که اشاره کردیم، کاشت مو در واقع یک روش جراحی برای درمان ریزش مو، کم پشتی مو و طاسی سر است.

اما فارغ از دلیل، کاشت مو می تواند این مشکل طاسی سر و یا کم پشتی موها را برای همیشه برطرف نماید. به طور خاص، برای افرادی که انواع درمان های ریزش مو مثل درمان از طریق داروهای مختلف، را امتحان کرده اما نتیجه ای نگرفته اند، کاشت موی سر یک درمان بی خطر و بسیار موثر محسوب می شود.

کاشت مو با روش میکروفیت جدید اخیراً مورد استقبال پزشکان قرار گرفته است و به‌صورت کاملاً گسترده در کلینیک‌های معتبر انجام می‌شود. در این روش بعد از برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده، با استفاده از یک میکرو موتور به ناحیه جدید منتقل می‌شوند. روش میکروفیت برای خانم‌هایی که دوست دارند همیشه موی بلند داشته باشند و یا موهای پرپشت را بیشتر می‌پسندند مناسب‌تر است. یکی از روش های طبیعی برای پیوند مو، کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) است که برای افرادی که قسمت زیادی از ناحیه سر آن ها فاقد مو می باشد، بسیار ایده آل است.

در این مجموعه مشاوره­‌ها به صورت غیر حضوری هم انجام می­‌گیرد. عمل see this here توسط تیم با تجربه و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو از کانادا انجام می‌شود. در زمان جراحی متخصص و پزشک مورد نظر با تزریق بی حسی‌های موضعی پوست سر شما را به صورت کامل بی حس می‌کند، از این رو هیچ گونه دردی در طی انجام فرایند جراحی احساس نخواهید کرد.

ریزش مو تحت تاثیر عواملی مانند وراثت، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو، استفاده از شامپوهای نامرغوب و نامتناسب با مو، استفاده از رنگ موهای قوی، بیماری و شیمی درمانی و غیره می باشد. پس از آن که شما زحمت کشیدید و کاشت مو را انجام دادید، مهم­ترین نکته آن است که مراقبت صحیحی از موهای خود داشته باشید تا دوباره به ریزش مو دچار نشوید و موهایتان عمری دائمی داشته باشند.

دوره نقاهت طولانی وجود اسکار و جای ضخم و موادر اینچونینی موجب میشود انواع کاشت مو به وجد بیاید. در ادامه به معرفی روشهای مختلف میپردازیم که شامل FUE ، FUT ، FIT ، SUT و می باشد. اغلب بیماران درباره درصد موفقیت کاشت مو عمل جراحی کاشت می پرسند.

این موضوع باعث شده است تا مهارت دکتر در عمل کاشت مو اهمیت پیدا کند. از این رو که تعداد جلسات کاشت کاهش می بای اما ساعت‌های بیشتر طول می‌کشد برای انجام پیوند مو به تعداد افراد بیشتری در کادر درمان نیاز است. کاشت 2000 گرافت حدود 8 ساعت به طول می‌انجامد در چنین شرایطی حداقل به 5 دستیار نیاز است.

به کمک کاشت مو می‌توانید قسمت‌هایی از سر که دچار ریزش موی شدید یا طاسی شده را پر کنید اما این تصور که می‌توان با کاشت مو موهایی بسیار پرپشت ایجاد کرد کاملا اشتباه است. پس اگر با چنین تبلیغاتی روبه رو شدید بهتر است تحقیق بیشتری کنید. البته انتخاب روش درست برای کاشت مو و تخصص بالای پزشک در نتیجه‌گیری بهتر تاثیر بسیار بالایی دارد. در ادامه برخی از نمونه کارهای کاشت مو در کلینیک صدف را مشاهده می‌کنید.

انتخاب روش کاشت مو

در واقع، ریشه هایی از موهای بدن فرد که نسبت به ریزش مقاومند به ناحیه طاس انتقال داده می شوند. کاشت مو معمولاً برای درمان ریزش مو با الگوی طاسی مردانه استفاده می شود. از مهمترین مزایای روش کاشت مو میکروفیت استفاده از میکروموتورهای اتوماتیک ۴۰۰ میکرونی جهت برداشت گرافت از محل بانک مو است که میتواند در این روش تا ۱۰۰۰۰ گرافت را بدون جراحی از محل بانک مو بردارد.

همچنین این کلینیک اولین مرکز پیوند مو در ایران بوده و دارای بیشترین پرونده در این حوزه می باشد. در کلینیک تخصصی کاشت مو  دکتر نیلفروش زاده روش ترکیبی FUT و FUE انجام می شود که روش ابداعی دکتر نیلفروش زاده در کاشت مو نام گرفته است. این روش با بیشترین تراکم موی کاشته شده و کمترین تهاجم انجام می شود.

در این روش از عمل کاشتن مو، تمامی فولیکول‌های مناسب برای کاشت از طریق هولدرهای مخصوص و الکتریکی برداشته می‌شوند و همین مسئله باعث می‌گردد تا خطای انسانی و از بین رفتن گرافت‌ها بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این مسئله این تکنیک به گونه‌ای است که جای هیچ زخم و یا اسکاری بر روی سر باقی نخواهد ماند.

همچنین همیشه این احتمال وجود دارد که رشد مجدد موهای شما در حداقل مقدار ممکن باشد. در مورد هزینه کاشت مو هم باید گفت در بهار سال ۱۴۰۲ کاشت مو چیزی در حدود ۵ الی ۱۵ میلیون تومان بسته به شرایط بیمار و کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، برای شما رقم می‌خورد.

روش میکروگرافت یک روش بسیار کم خطر و کم عارضه می‌باشد و به همین دلیل محبوبیت بالایی بین افراد پیدا کرده است. از دلایل دیگری که به محبوبیت این روش افزوده است می‌توان به رشد سریع مو‌ها و نبود نکروز اشاره کرد.

معمولا مشکلی ایجاد نکرده و در مدت‌زمان کوتاهی برطرف می‌شود. این ریزش تا زمانی که منجر به کم پشتی و یا حتی طاسی سر نشود موجب نگرانی نخواهد شد. اما دلایل مختلفی ریزش مو را از حالت طبیعی خود خارج می کنند و منجر به از دست رفتن بخش اعظم موهای سر می شوند که رشد دوباره و جایگزین کردن آن غیر ممکن است.

کاشت مو با بانک مو ضعیف

برای کاشت مو، در ابتدا به ناحیه دریافت کننده سر و بانک مو بی حسی موضعی تزریق می شود که پس از گذشت چند دقیقه پوست سر فرد کاملا بی حس شده و هیچ دردی حس نمی کند. ممکن است پس از گذشت چند ساعت از پیوند مو، به دلیل از بین رفتن اثر بی حسی، بیمار درد خفیفی در نواحی پیوند شده حس کند که معمولا برای یک یا دو روز اول به او قرص یا پمادهای مسکن داده می شود. کاشت مو به روش میکروگرافت در حقیقت جدیدترین روش کاشت مو مبتنی بر روش FUE محسوب می‌شود.

• با ترکیب دو روش FUT و FIT در طاسی ‏های شدید، کاشت مو به روش ترکیبی از هر دو تکنیک FIT و FUT انجام می گیرد. در این حالت اول به روش FUT یک نوار کامل از فولیکول های مو برمی دارند. سپس برای ایجاد تراکم از فولیکول های تک تک به روش FIT استفاده می گردد. با انجام روش ترکیبی باید مزایا و معایب هردو روش را قبول کنید.

همچنین حالت موها، رنگ مو و بافت آن نیز عوامل موثری در عمل کاشت مو به روش FUE خواهند بود. در این روش در آن فولیکول های مو در محل اهدا شونده با تیغ از پشت و کنار سر تراشیده می شوند.

کاشت مو

✔ میزان مهارت و حاذق بودن کلینیک زیبایی هم از نظر پزشکان و هم مهارت تکنسین ها روی قیمت نهایی تاثیر می گذارد. ✔ استفاده از دستگاهای پیشرفته برداشت واحدهای فولیکولار در روش SUT و همچنین دستگاهای میکروموتور ۴۰۰ میکرونی در روش میکروفیت MicroFIT.

برای جراحی پیوند مو، ممکن است یک تیم جراحی متشکل از چندین پرستار، جراح و تکنسین را نیاز داشته باشد. هم چنین موادی که برای این امر می بایست مصرف شود، در بردارنده هزینه می باشند.

  • از موارد مهم در تعیین هزینه‌های کاشت مو می‌توان به تعداد جلسات کاشت، تعداد تار مو کاشته شده اشاره کرد.
  • بنابراین عدم استعمال دخانیات طی روزهای اولیه بعد از پیوند مو، دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.
  • برای داشتن یک تجربه موفق از کاشت مو بهتر است قبل از کاشت مو و حتی بعد از کاشت نیز مراقبت هایی از لحاظ تغذیه، مصرف دارو، استراحت داشته باشید.
  • قبلا لازم بود که فرد چند روز استراحت کند ولی در حال حاضر در روش SUT نیازی به استراحت طولانی نیست و فردی که کاشت مو بر روی سرش انجام شده فردای روز کاشت مو می تواند به محل کار یا محل تحصیل خود برگردد.

ممکن است پزشک قبل از جراحی بخواهد تا داروهایی مانند ماینوکسیدیل را مصرف کنید. قطعا مو در زیبایی نقش زیادی داره و خوشحالیم که از نتیجه راضی بودید. اتاق‌های عمل قبل و بعد از هر عمل ایزوله شده و به طور کامل ضد عفونی می‌شوند. تمام تجهیزات عمل، سرویس بهداشتی و … نیز هر روز ضد عفونی می‌شود.

یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو در زنان و مردان ژنتیک و مشکلات ارثی است. افرادی که در خانواده خود سابقه ریزش مو و طاسی سر دارند قطعا به این عارضه مبتلا خواهند شد.

اختلال در این هورمون نه تنها روی موها بلکه وزن بدن، پوست صورت و… را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای کنترل این غده باید به پزشک مراجعه کرد تا با دارو آن را کنترل کرد. کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، جزو بهترین، مطمئن­‌ترین و مجهزترین کلینیک‌­های  منتخب تهران است. این کلینیک تمامی استانداردهای وزارت بهداشت را رعایت کرده و جهت انجام جراحی­‌های کاشت مو دارای مجوز است.

برخی از بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس و سبوره می‌توانند عاملی برای ریزش مو باشند. در این موارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید بهترین راه حل را برای درمان بیماری و جلوگیری از ریزش مو پیدا کنید. •  تا سه هفته بعد از جراحی، موها شروع به ریزش می‏ کنند و در این مرحله مراقبت‏ ها و توصیه‏ های پزشک و تیم متخصص را باید به دقت رعایت کرد. روش FIT برای طاسی کم (به شرط این که سن فرد پایین نباشد)، روش FUT برای طاسی متوسط و روش ترکیبی (هر دو روش) برای طاسی شدید مناسب است.

تعداد گرافت‌های استخراج شده در تکنیک BHT از سایر نقاط بدن محدود بوده و بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ گرافت می باشد. افرادی که بانک موی ضعیفی دارند، بهترین کاندید برای اجرای این تکنیک هستند. چون با روش های رایج و سنتی که توسط افراد تجربی و غیر درمانی انجام می شود نتیجه مناسبی را شاهد نمی باشیم. به همین دلیل هم بسیاری از اوقات هنگامی که می خواهند روی جوانی و زیبایی تأکید کنند، به موها و نقش موها اشاره می کنند.

این روزها تمام شبکه های اجتماعی پر شده است از تبلیغات مراکز زیبایی که در کنار خدمات مختلف، عمل کاشت مو نیز انجام می دهند. اما توجه به چند نکته در نحوه انتخاب مرکز کاشت مو کمک شایانی به شما خواهد کرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه هزینه کاشت مو همین حالا با مشاوران ما در کلینیک ایران نوین تماس بگیرید.

با سلام، جهت انجام کاشت مو مصرف داروهای رقیق کننده خون می بایست قبل و بعد از کاشت مو متوقف شود و این مدت زمان در حدود دو هفته می باشد. مصرف داروهای رقیق کننده خون سبب افزایش خونریزی در حین کاشت مو می شود و فرایند کاشت را دچار مشکل می کند.

کلینیک سینا بنیانگذار و تنها مجری انحصاری کاشت مو به روش SUT در ایران می باشد. در کلینیک سینا کلیه خدمات کاشت مو توسط تیم مجرب پزشکی و تحت نظر پزشک متخصص انجام می شود ما این افتخار را داریم که تا کنون بالغ بر 20٬000 مورد کاشت مو را با موفقیت انجام داده ایم. دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد ولی در بسیاری از مردان، دلیل ریزش مو و طاسی سر، ارثی و یا داشتن تغذیه نامناسب، استرس و فشارهای روحی به آنهاست. لذا در این زمینه باید فرد موارد تعیین کننده و مهم در این زمینه را با مشورت پزشک در نظر بگیرد.

این موهای کاشته شده در برابر هورمون ریزش مو ( دی هیدروتستوسترون ) مقاوم بوده و در نتیجه حاصل پیوند مو طبیعی دائمی خواهد بود.

در کاشت مو به روش FIT یا FUE، دکتر پوست برای انجام کاشت، هیچ برشی روی پوست سر ایجاد نمی کند بلکه گرافت های مورد نیاز را به صورت تکی جدا می کند و به ناحیه مورد نظر کاشتمی زند. این جراحی به دقت زیادی نیاز دارد و به همین دلیل برای کاشت همه فولیکول ها 2 روز زمان لازم است. در این متد، واحد فولیکول های مو با استفاده از چند صد برش پانچ ریز از قسمت پشت سر متقاضی برداشته می شوند.

در کلینیک زیبایی آنیل با مشورت با پزشکان متخصص می‌توانید از روشی که برای شما مناسب‌تر است، مطلع شوید.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما
هرگونه اظهار نظر یا توصیه درباره محتوای این وب‌سایت به معنای تأیید یا توصیه ما برای استفاده از آن نیست، بلکه این محتوا به عنوان یکی از منابع ممکن برای اطلاعات مورد نظر ارائه شده است.