به تعویق انداختن سفر مکرون به تل آویو به درخواست نتانیاهو


آفتاب نیوز :

منابع خبری بعدازظهر یکشنبه به وقت تهران گزارش دادند که رئیس جمهور فرانسه سفر روز سه شنبه خود به فلسطین اشغالی را به تعویق انداخت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه سفر خود به فلسطین اشغالی را که قرار بود روز سه شنبه انجام شود به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تعویق انداخت. دلیل لغو این سفر از قبل برنامه ریزی شده هنوز اعلام نشده است.

وزیر خارجه فرانسه روز شنبه همچنین در مورد لزوم ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای ساکنان غزه صحبت کرد. کاترین کولوناد، وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گفت که یک کریدور بشردوستانه برای رساندن کمک به غیرنظامیان در غزه مورد نیاز است و ساخت آن می تواند به آتش بس منجر شود.

ستون در نشست «صلح قاهره» به میزبانی مصر درباره تشدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس گفت: توزیع کمک‌ها به غیرنظامیان از آسیب‌پذیرترین بخش‌ها آغاز می‌شود، یک کریدور بشردوستانه می‌تواند منجر به آتش‌بس شود.

وی افزود: امانوئل مکرون اخیراً 10 میلیون یورو کمک بشردوستانه به فلسطینیان اختصاص داده است.

بنیامین نتانیاهو در تحولی دیگر با هدف ارتقای روحیه نظامیان رژیم صهیونیستی امروز در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی حضور یافت و ضمن تکرار ادعاهای خود مبنی بر رویارویی با حزب الله لبنان، جنگ با غزه را اینگونه توصیف کرد. . نبرد مرگ و زندگی برای اسرائیل».

نتانیاهو در این سخنرانی ورود حزب‌الله به جنگ غزه را «اشتباهی مهلک» خواند و مدعی شد: با نیرویی که او حتی تصورش را هم نمی‌کند به او ضربه می‌زنیم. اوضاع در لبنان رو به وخامت است.

این ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می شود که رسانه های عبری در روزهای اخیر بارها نسبت به تشدید درگیری ها با ورود حزب الله لبنان به جنگ غزه هشدار داده و گفتند: حزب الله لبنان از راهبرد “شورش” برای سردرگمی اسرائیلی ها استفاده می کند. ارتش؛ این جنبش در درگیری به هر آنچه می خواست دست یافته است و حتی تل آویو را از عواقب حمله زمینی به غزه ترسانده است.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما