طرح ازدواج دانشجویی با عنوان «همسفر تا بهشت» برای زوج های دانشجو راه اندازی شد 9 آبان؛ دوره ثبت نام

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر حجت الاسلام دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نشست خبری همزمان با آغاز بیست و ششمین دوره عقد دانشجویان: «این روزها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که برای مردم فلسطین پیش می‌آید، غمگین هستیم و بیش از 70 سال است که شاهد آن هستیم.

وی افزود: شاهد تلفیق حماسی قدرت مقاومت و جایگاه یک ملت مظلوم و اوج جنایت و نسل کشی توسط یک رژیم غاصب و دوگانگی جدی بین امواج میلیونی مردم و دولت های خبیث حاکم هستیم. جهان

رستمی تصریح کرد: ازدواج دانشجویی موضوع مهمی در ارتباط با خانواده و فرزندآوری و تثبیت نظام اجتماعی است و علیرغم اینکه بیش از 3 میلیون جوان در محیط دانشگاه تحصیل می کنند و در سن ازدواج قرار دارند؛ در این میان ازدواج دانشجویی از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود. بنابراین باید شرایطی را در روند ازدواج دانشجویان ایجاد کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: حفظ رشد جمعیت در بستر تشکیل خانواده و ازدواج در بین جوانان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این نهاد تلاش می کند جوانان را به ازدواج تشویق و ترغیب کند.

وی افزود: ازدواج دانشجویی به معنای ازدواجی است که در دوران دانشجویی صورت می گیرد و یکی از بهترین شکل های ازدواج است. چرا که این فرد هنوز از دانشگاه فارغ التحصیل نشده است اما معتقد است که تشکیل خانواده راهگشاست و بررسی های ما از سازمان ثبت احوال نشان می دهد که ازدواج های دانشجویی از باثبات ترین ازدواج هاست.

رستمی افزود: بیش از 94 درصد دانش آموزان شرکت کننده در برنامه «همسفر با بهشت» مدت زیادی است که ازدواج کرده اند و ثبت نام زوج های دانشجو در این طرح از امروز آغاز می شود و از اول آذرماه زوج های دانشجو راهی این طرح می شوند. به مشهد و شرکت در برنامه هیچ محدودیتی برای ثبت نام نداریم.

رئیس سازمان به نمایندگی از رهبری دانشگاه ها با بیان اینکه امسال 10 هزار و 500 دانشجو در طرح «همسفر تا بهشت» به منظور ارائه خانواده ها و زوج های موفق شرکت کردند، اظهار داشت: امسال 10 هزار و 500 دانشجو در این طرح شرکت کردند. وی تاکید کرد: 1200 اثر از این دانش آموزان به دستگاه های اجرایی ارسال شد و در مجموع 100 خانواده به عنوان خانواده مانا انتخاب شدند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: طرح بزرگی برای تشویق دانش آموزان به تربیت فرزندان اجرا شد. زیرا سن دانش آموزان برای تربیت والدین بسیار مناسب است. در این راستا گروه پانزدهم خرداد با هیئت حاکمه همکاری کرد.

سرپرست این سازمان که نمایندگی مدیریت دانشگاه ها را بر عهده دارد، گفت: موسسه آزاد اسلامی قوانین بسیاری را برای آموزش اولیای معلمان و کارمندان تصویب و اجرا کرده است که از آن جمله می توان به کاهش زمان حضور کارکنان اشاره کرد.

وی بیان کرد: اکنون نقش خانواده ها و نهادهای سنتی برای شناخت مردم و تسهیل ازدواج جوانان کاهش یافته است. از این رو این نهاد با معرفی سامانه همرسان می خواهد جایگزین نهادهای سنتی شود.

رستمی گفت: ساخت خوابگاه های دانشجویی تنها بر عهده یک نهاد نیست بلکه شهرداری، وزارتخانه های علوم و بهداشت و شهرسازی باید با یکدیگر همکاری کنند. این موضوع و همکاری هنوز به خوبی شکل نگرفته است، برای سال تحصیلی 1202-1403، خوابگاه های زنانه به ظرفیت خوابگاه ها اضافه نشده است. البته برخی از واحدهای خوابگاهی از مجرد به متاهل تغییر یافت.

گفتنی است در پایان این جلسه آگهی ازدواج دانشجویی افتتاح شد.

برای ثبت نام در طرح ازدواج دانشجویی اینجا کلیک کنید.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما