بررسی دربی 101 برای داور برازانی ادامه دارد

به نظر می رسد روزهای پرتلاطم و پرتنش محمدحسین زاهدی فرد همچنان ادامه دارد. چرا که چند روز پیش افراد ناشناس خانه او را سنگ پرتاب کردند و علاوه بر آن باشگاه «استقلال» می خواهد از داوران بازی دربی شکایت کند. مشکل اینجاست که قاضی برازجانی اکنون بیش از هر روز دیگری نیاز به حمایت دارد.

صدمین دیدار پایتخت با نتیجه 2 بر 1 به سود پرسپولیس به پایان رسید و در دقایق پایانی این دیدار و با مصدومیت اشکان سهری، محمدحسین جایگزین زاهدی فر شد تا داور برازجون به بازی ادامه دهد. اگرچه او در این بازی دقایق زیادی را به عنوان داور وسط گلزنی نکرد اما با این وجود در این دقایق بسیار محبوب بود. در این بین بحث های زیادی مطرح شد و حتی باشگاه «استقلال» تصمیم گرفت به هیئت داوران شکایت کند اما این اتفاق چند روز پیش رخ داد که واقعاً تلخ و ناامیدکننده بود. اما ماجرا چه بود؟

زاهدی فرد با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از حمله افراد ناشناس به منزل شخصی خود خبر داد و نوشت: «هیچ وقت فکر نمی کردم روزی در شهرم مورد حمله و این گونه رفتارها قرار بگیرم. وقتی به خانه برگشتم با صحنه شکسته شدن شیشه جلوی در مواجه شدم.

داربی علت ناراحتی خود را «بدی هموطنان» دانسته و نوشته است که به همین دلیل از سوی خانواده «بی آبرویی» شده است. البته به نظر می رسد این حمله تاثیر خاصی نداشته و بیشتر یک واکنش انتقام جویانه و احساسی بعد از شهرورد بوده است اما همچنان در سطح فوتبال ایران بی سابقه است. محمدحسین زاهدی فرد، داور بازی در حالی مورد حمله قرار گرفته است که هواداران استقلال از اخراج ریکاردو ساپینتو و پرسپولیسی ها از داور دربی به دلیل عدم اعلام پنالتی به عیسی الکسیر ناراحت هستند.

تسلیت برازجانی از زاهد فرد

در پی اقدام ناجوانمردانه برخی افراد ناشناس و شکستن شیشه منزل قاضی معروف شهرستان برازجان و همچنین ماجرای شکایت وی در فضای مجازی، جمعی از پیشکسوتان فرهنگی ورزشی شهرستان دشتستان به صورت محمد حسین گل پرتاب کرد. زاهدی فرد دلجویی و منزلش عصر شنبه ۲۲ خرداد. گفتنی است این کار خیر به همت رئیس کمیته داوران شهرستان دشتستان عبدالرسولی استادزاده داور باسابقه شهرستان، جمعی از ورزشکاران و شهروندان برازجانی از مقابل شهرستان برازجان انجام شد. تالار خانه محمد حسین زاهدیف.

جمالی: از زاهدی فرد حمایت می کنیم!

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان منطقه بوشهر نیز از این قاضی برازجانی با همه شرایط حمایت می کند.

یاسر جمولی روز شنبه در گفت وگویی درباره اتفاق تلخی که برای نماینده داوران منطقه در لیگ برتر کشورمان رخ داد، گفت: محمدحسین زاهدافر از افتخارات منطقه بوشهر است که جامعه ورزش به او احترام می گذارد. مردم و کارکنان این استان علاقه مردم منطقه بوشهر به این داور فرهیخته به حدی است که وقتی از سوی کمیته داوران برای سوت زدن در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی انتخاب شد، پیام های زیادی در حمایت از او در شبکه های اجتماعی آغاز شد. روند در استان بوشهر مجموعه اداری و ورزشی منطقه برای سهولت رسیدن زاهدی فر به مسابقات معتبر آسیایی، اروپایی و جهانی تلاش می کند و در همه حال از او حمایت می کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان منطقه بوشهر با اشاره به اتفاق تلخی که این داور در صفحه شبکه های اجتماعی منتشر کرد، یادآور شد: پس از برگزاری مسابقات مهم به ویژه در شهروردا نمی توان احساسات هیجانی ایجاد کرد. محیط با اینکه این داور شخصیت شناخته شده ای است خب همستانی بعد از شهرورد تهران و فینال جام حذفی در سطح منطقه بیشترین حمایت را داشت.

جمالی در ادامه این گفتگو توضیح داد: در حال بررسی هستیم که چه اتفاقی برای او افتاده است اما آنچه تاکنون از مسئولان شنیده ایم نشان می دهد که ارتباطی بین این دیدار، داوری مسابقه و شکستن شیشه داور وجود ندارد. . خانه داوری در شهرستان برازجان با توجه به اینکه مردم منطقه بوشهر و به خصوص زادگاهش برازجان زاهد فرد را بسیار دوست دارند، نمی توان این اتفاق را اهالی فوتبال مقصر دانست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان منطقه در پایان این گفت و گو اعلام کرد: این اتفاق می تواند به صورت تصادفی و حتی بدون تعیین آدرس زاهد اتفاق بیفتد، همانطور که برای هر شهروندی که بچه بازی می کند اتفاق می افتد. بهتر است قبل از آن به این موضوع بپردازیم.تحقیق کامل وی وارد فضای شبکه های اجتماعی و رسانه ها نشد.

در عین حال بسیاری از ورزشکاران و رسانه های گروهی منطقه در فضای مجازی حمایت خود را از زاهدی فرد اعلام کردند و اقدامات این داور در چند روز اخیر را به شدت محکوم کردند. اما با این حال باید از وضعیت فوتبالی که با چنین شرایط عجیبی روبروست، تاسف خورد.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما